.
.

joi, 22 decembrie 2011

Parfum de epocă: anii '80. Mircea Nedelciu şi tinerii săi colegi frondeuri în plin comunism

Mircea Nedelciu alături de Florin Iaru, Ion Stratan, Nicolae Iliescu, Tudor Jebeleanu - în februarie 1984, lângă Cartea Românească. Foto: Florin Iaru şi Tudor Jebeleanu
Mircea Nedelciu într-un scandenberg amical cu Alexandru Muşina; alături de Dan Stanciu şi Mircea Horia Simionescu; stând de vorbă cu Maria Mailat şi Gheorghe Iova. Foto: Tudor Jebeleanu

Parfum de epocă: Nedelciu în puloverele lui de lână groasă, peste cămăşile în carouri; Nedelciu cu şapcă în pătrăţele şi fular cadrilat, precum - în Occidentul mult visat - personajele de film ale unui Godard sau Truffaut; Nedelciu în cojocelul din blană de oaie, "alain delon"-ul autohton.







Frondă tinerească, făcută din cultură occidentală - asimilată cu pasiune pe sub mână - şi din ruralism românesc, asumat deopotrivă cu ironie şi seriozitate (doar mulţi dintre ei erau fii de ţărani şi nu se ruşinau cu asta).

2 comentarii :

  1. Buna
    Felicitări pentru carte. Am s-o citesc cu siguranta. Am si eu un doctorat tot pe Nedelciu, pe proza si sper sa public in curind. Deocamdata doi copii mici, in fine...Sunt tot redactor la Tomis, de fapt am fost pt ca primăria a desfiintat-o anul trecut. Dar mai activez ca sa zic asa pe la Ex Ponto, aici pe nefericite meleaguri constantene. Așadar citeva puncte comune fapt care am ținut sa te salut si sa-mi exprim bucuria de a nu fi singura care-l iubeste pe Nedelciu.
    Un an bun si spor la scris
    Alina Costea

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Alina, un an bun si tie! Sa-mi dai de veste cand apare cartea ta.

    RăspundețiȘtergere